Sök:

Sökresultat:

709 Uppsatser om Varumärkets personlighet - Sida 1 av 48

Relationen mellan konsumenternas personlighet och varuma?rkets personlighet

Dagens olika marknader besta?r vanligtvis av ma?nga konkurrenter da?r alla konkurrerar om samma kunder vilket kra?ver mer av fo?retagen att sticka ut fra?n ma?ngden och go?ra sig mer konkurrenskraftiga. En djup relation med kunden a?r da?rfo?r av en stor betydelse som bland annat kan uppna?s genom varuma?rket.Ett varuma?rke har vissa personliga egenskaper som ger konsumenter en underlig- gande betydelse. Dessa egenskaper sa?tter sig som undermedvetna bilder hos konsu- menterna och speglar fo?retagets verksamhet.

Det handlar om detaljer : En bok om att bygga ett varumÀrke och att göra en första kollektion

Syftet med det h?r arbetet var att visa hur ett varum?rke kan byggas och att prova detta genom en kollektion m?bler och inredningsprodukter under arbetsnamnet ĂźTextila sammanfogningar ñ Gone BananasĂź. MÂlet var att p examensutst?llningen kunna presentera en kollektion m?bler. Vi skulle ocks vid examensarbetets slut ha utvecklat en grund till vÂrt varum?rke i bild och text om oss och vad vi g?r.

Frivilligt revisoranlitande för de svenska smÄföretagen : -En studie om vilka anledningar som finns till valet att behÄlla företagets revisor-

Syftet med det h?r arbetet var att visa hur ett varum?rke kan byggas och att prova detta genom en kollektion m?bler och inredningsprodukter under arbetsnamnet ĂźTextila sammanfogningar ñ Gone BananasĂź. MÂlet var att p examensutst?llningen kunna presentera en kollektion m?bler. Vi skulle ocks vid examensarbetets slut ha utvecklat en grund till vÂrt varum?rke i bild och text om oss och vad vi g?r.

ArbetstillfredsstÀllelse och personlighet som förklaringar till förÀndringsmotstÄnd

Syftet med studien var att undersöka samband mellan förÀndringsmotstÄnd, personlighet och arbetstillfredsstÀllelse, och huruvida arbetstillfredsstÀllelse modifierar sambandet mellan personlighet och förÀndringsmotstÄnd. 102 deltagare besvarade ett frÄgeformulÀr innehÄllande 61 frÄgor rörande motstÄnd till förÀndring, arbetstillfredsstÀllelse och personlighet. Resultatet visade att samband fanns mellan personlighet och förÀndringsmotstÄnd sÄvÀl som mellan personlighet och arbetstillfredsstÀllelse. ArbetstillfredsstÀllelse visade ett unikt samband med förÀndringsmotstÄnd, men pÄverkade inte sambandet mellan förÀndringsmotstÄnd och personlighet. Resultatet visar att neuroticism Àr den mest avgörande personlighetsdimensionen för huruvida en individ motsÀtter sig förÀndringar pÄ arbetet.

Jakten pÄ personlighet: Kan ett företag ha en personlighet, i sÄ fall, var finns den och hur hittar man den?

I vÄrt examensarbete har vi utvecklat en metod som heter THE RED BALLOON dÀr vi hittar varje företags unika personlighet. Alla företag har en unik historia, precis som vi mÀnniskor, det handlar bara om att upptÀcka den. VÄr teori Àr att man mÄste arbeta inifrÄn och ut, lÀra kÀnna kÀrnan i företaget innan man vet vem man Àr och hur man ska kommunicera. I det hÀr arbetet fÄr ni lÀsa om varför det Àr sÄ viktigt att hitta ett företags personlighet..

Personlighet i portrÀtt

Idag har mÄnga mÀnniskor tillgÄng till en kamera, portrÀtt kan ses överallt. Vissa portrÀtt gör ett starkare intryck Àn andra för att de Àr nÄgot utöver det vanliga. Detta kandidatarbete behandlar frÄgestÀllningen: ?Hur kan man med fotografiska och grafiska medel gestalta personlighet i portrÀtt??. Vi sÀtter vÄr forskning pÄ prov i en produktion dÀr vi undersökt vad vi som fotografer och designers bör ha i Ätanke dÄ vi vill gestalta personlighet i portrÀtt.

Personlighet och val av utbildning

PÄverkar vÄr personlighet de utbildningsval vi gör i livet? Denna frÄga ligger till grund för studien som gjordes pÄ ekonom- och sjuksköterskestudenter pÄ Uppsala Universitet. I studien deltog 120 personer och undersökningsdeltagarna (Ud) var jÀmnt fördelademellan ekonomer/sjuksköterskor och kvinnor/mÀn. Studien genomfördes genom att Ud fick svara pÄ 48 stycken pÄstÄenden som utgick frÄn Eysenck Personality Inventory (EPI). Tidigare forskning har pÄvisat skillnader i personlighet mellan ekonom- och vÄrdstudenter.

Personlighet i portrÀtt

Idag har mÄnga mÀnniskor tillgÄng till en kamera, portrÀtt kan ses överallt. Vissa portrÀtt gör ett starkare intryck Àn andra för att de Àr nÄgot utöver det vanliga. Detta kandidatarbete behandlar frÄgestÀllningen: ?Hur kan man med fotografiska och grafiska medel gestalta personlighet i portrÀtt??. Vi sÀtter vÄr forskning pÄ prov i en produktion dÀr vi undersökt vad vi som fotografer och designers bör ha i Ätanke dÄ vi vill gestalta personlighet i portrÀtt. I diskussionen behandlar vi Àmnen sÄ som personlighet och identitet, bildanalyser och enkÀtmetoder samt kombinationen av fotografi och grafiska element.

Apostolos ethos

En film om en lÀrare, hans personlighet och mötet med eleverna.

Individen och förÀndringsprocessen; personlighet, arbetsmiljöfaktorer och förÀndringsmotstÄnd

Syftet med studien var att fÄ kunskap om arbetsmiljöfaktorer som kunde modifiera ett eventuellt samband mellan personlighet och förÀndringsmotstÄnd. Förutom detta var syftet att fÄ kunskap om de eventuella interaktioner som fanns mellan samtliga variabler. 194 deltagare (n=194) besvarade ett frÄgeformulÀr innehÄllande 69 frÄgor som behandlade personlighet, förÀndringsmotstÄnd, arbetstillfredsstÀllelse, arbetsmiljöfaktorer och erfarenheter av tidigare förÀndringar. Resultatet visade unika samband mellan personlighet och förÀndringsmotstÄnd men Àven att arbetstillfredsstÀllelse tillsammans med en bra förÀndringsprocess agerade som moderator pÄ sambandet mellan personlighet och förÀndringsmotstÄnd. ArbetstillfredsstÀllelse fungerade Àven som unik prediktor för förÀndringsmotstÄnd.

Samband mellan utmattningssyndrom och personlighet hos gymnasieungdomar

Forskning har visat pÄ ett samband mellan personlighet och utmattningssyndrom. Dock har relativt fÄ studier utförts pÄ omrÄdet, sÀrskilt pÄ ungdomar. Syftet med föreliggande studie var dÀrför att undersöka sambandet mellan femfaktormodellen av personlighet och utmattningssyndrom bland gymnasieungdomar (N = 119). Utmattningssyndrom delades till dimensionerna fysisk, mental och emotionell trötthet. Korrelationer och multipla regressionsanalyser berÀknades.

Personlighetsbedömning med anstÀllningsintervjun som bedömningsredskap : En kvalitativ undersökning om hur rekryteringsansvariga ser pÄ sambandet mellan personlighet och arbetsprestation

Syftet med denna studie Àr att fÄ kunskap om vilken vikt rekryteringsansvariga ger sambandet mellan personlighet och arbetsprestation samt att studera hur de rekryteringsansvariga med hjÀlp av intervjun som bedömningsredskap gÄr tillvÀga för att bedöma sökandes personlighet. För att kunna besvara syftet har fem intervjuer genomförts med anstÀllda pÄ olika företag vars arbetsuppgifter innefattar rekrytering. Resultatet visar att de rekryteringsansvariga tycker att personligheten hos arbetssökande har stor betydelse. Störst betydelse har personlighet vid enklare arbetsutföranden, menar de rekryteringsansvariga. Att vara lojal och plikttrogen samt att kunna anpassa sig efter olika situationer var egenskaper som vÀrderas högt.

Personlighet samt förekomst av ADHD i barndomen hos en grupp dömda sexualbrottslingar

Varje Är anmÀls ca 10 000 sexualbrott i Sverige. Forskning har visat att sexualbrottslingar Àr en heterogen grupp i frÄga om personlighet. Studier visar dock pÄ att de ofta har hög aggressivitet och mycket Ängest, nÄgot som de fÄr utlopp för genom sin sexualitet. Forskare har Àven pÄvisat en hög förekomst av Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) i barndomen hos sexualbrottslingar. Syftet med föreliggande undersökning var att undersöka förekomst av ADHD i barndomen, personlighet och samband mellan ADHD och personlighet hos dömda sexualbrottslingar (N = 30).

ArbetstillfredsstÀllse, personlighet och ledarskap

Syftet med studien var att ta reda pa? sambandet mellan personlighet och arbetstillfredssta?llelse, samt sambandet mellan det av de ansta?llda upplevda ledarskapsstilarna och arbetstillfredssta?llelse. Ma?let med studien var a?ven att se vilken av upplevelsen av ledarskapsstilar eller personlighet som a?r viktigast fo?r arbetstillfredssta?llelsen. I studien deltog 60 personer, som besvarade ett fra?geformula?r besta?ende av 114 fra?gor.

Bakom reklamen : En kvalitativ bildanalys som studerar celebriteter som talespersoner för Head & Shoulders i tv-reklam

Vi lever i en medieva?rld da?r vi sta?ndigt mo?ter bilder med syfte att pa?verka oss. Det a?r da?rmed viktigt att producera bland annat reklam som sticker ut fra?n ma?ngden och bidrar med na?gonting extra till ma?lgruppen. Att anva?nda celebriteter som ansikte fo?r ett varuma?rke eller produkt o?kar fo?rhoppningen till att fa?nga konsumenternas uppma?rksamhet i en kommunikationsprocess.

1 NĂ€sta sida ->